14 October 2013

Tallinna valimistest


Mind ajendas kirjutama hiljaaegu Äripäevas ilmunud artikkel, milles üks naisterahvas kutsus meeleheitlikult inimesi üles midagi ette võtma, et kõik see jama, mis Tallinnas toimub, ometi otsa saaks. Ta kasutas selliseid sõnu nagu "orgia", "hüsteeria", "kõlblustunde puudumine", "läbustada", "lammutada", "nilbus", "roppus"... hea küll, aitab  teil on küllap juba tekkinud ettekujutus artikli toonist.

Kahjuks ei saa ma anda teile sama lühikest ja ilmekat ülevaadet artikli sisust, sest seda ei olnudki. Veider küll, aga autor ei nimetanud ühtegi konkreetset asja, mis Tallinnas halvasti olevat, vaid kirjutas nii, nagu igaühele oleks silmaga näha, et linna olukord on katastroofiline,

Kujutlegem, et Olümpia hotell on viltu vajunud, aga keegi ei tee sellest välja, vaid kõik käituvad, nagu midagi poleks lahti. Vaat' siis võiks tõesti eelmainitud artikli stiilis häirekella lüüa, et kuulge inimesed, te ju näete, et kõrghoone on juba 15 kraadi viltu; kas te ei saa aru, et kui me midagi ette ei võta, siis kukub ta ümber? Aga mis seda ajakirjanikku Tallinnas nii kohutavalt häirib, ta meile oma artiklis ei paljastagi. Ainult seda, kuidas teda ajab oksele, et niisugune jõletis nagu Savisaar kellelegi veel meeldida võib – pärast kõike seda, mis ta korda on saatnud.

Ma hakkasin selle artikli järel mõtlema, et kas linnas on midagi väga hullusti. Mulle ei tulnud pähe ühtegi asja. Tänavavalgustuse ööseks väljalülitamine on muidugi sigadus, ja paar pisiasja veel (millest ma ei ole kindel, kas nad on üldse linna teha või sõltuvad hoopis Riigikogust), aga ma ei ole tänaseni suutnud välja mõelda midagi sellist, mille pärast tasuks lüüa lamenti nagu paanikaosakonna siil.

Ma ei salli Keskerakonda, sel lihtsalt põhjusel, et ma üleüldse ei salli sotsialiste. Aga kui hinnata poliitikuid mitte nende poliitilise retoorika, vaid tegude järgi, siis pean (mõningase õudusega) tunnistama, et ma ei näe Keskerakonnale Tallinna linnas alternatiivi.

Jah, mulle ei meeldi nii mõnigi asi, mida Edgar Savisaar aegade jooksul teinud on, aga kui rääkida valimistest, siis tuleb küsida: mis on minu tegelik huvi? Mis on peamised asjad, mida linnavõim teha saab, mis võiksid minu elu paremaks või halvemaks muuta? See, kui Keskerakond oma ärikonkurente turult välja sööb, on jah inetu, aga minul ei ole sellest eriti sooja ega külma. Üks asi, mis on aga minu elukvaliteedi seisukohalt määrava tähtsusega, on see, et Tallinna suurepärast ühistransporti ära ei hävitataks.

Ma ei hääleta iialgi kohalikel valimistel partei poolt, mille üks juhtidest julges omal ajal lausa telekaamera ees lausuda sõnad "Linn ei pea tegelema sellise asjaga nagu ühistransport." Millega ta siis üldse tegelema peab? AINULT kruntide sahkerdamisega??

Keskerakond on ainuke partei, keda mina olen kunagi kuulnud selgesti väljendamas toetust ühistranspordile. Selle päris tasutaks tegemine oli küll liialdus, aga hullem oleks, kui bussid käiksid korra-kaks tunnis ja pilet maksaks 3 eurot – mis mõne teise partei valitsemise all poleks sugugi mõeldamatu.

See on põhjus, miks mina pooldan Keskerakonna valitsemist Tallinnas, ehkki samal ajal rõõmustaksin, kui nad Riigikogust sootuks välja jääksid.




No comments: